Emlékeink Terei
Hogyan emlékszünk a térre?
- Szerző
- Wentzel Panna Sára
- Konzulens
- Fejérdy Péter DLA
- Év
- 2022/23
- Díjak
- TDK II. helyezett, HK Prezentációs Különdíj
- Letölthető dokumentáció
Milyen benyomásaink maradnak a terekről? Miképpen torzul, változik az emlékeinkben a megélt terek képe? A valóság nem képezhető le pusztán látvány alapján, a térérzékelés több passzív befogadásnál, az emlékezés pedig egyfajta mentális újjáépítés. A felidézés folyamatában megjelenik valamiféle valótlanság; de ez a torzulás mégis kifejező.
„Az építészetnek az a feladata, hogy azt láttassa meg velünk, ahogyan a világ megérint minket.”
Fogalmaz Juhani Pallasmaa A bőr szemei című könyvében, melyben az építészet és az öt érzék viszonyát vizsgálja. Ahogyan az építészet, a „világ érintése” is az érzékelés és az emlékezet több dimenzióját érinti. Használható-e a film, mint vizuális műfaj ennek a komplex kapcsolatnak a hiteles megjelenítésére? A film, az építészet és az emlékezet hármas kapcsolatát elemezi a Gödöllői Szentháromság-templom kísérleti feldolgozása, melynek célja olyan álomszerű terek megjelenítése, amelyek egyszerre tűnnek idegennek és megfoghatatlanul ismerősnek.