munio - demolitio

Szerző
Kaldenecker Zsófia, Nagy Anna Borbála
Konzulens

Kronavetter Péter DLA

Év
2023/24
Díjak

II. prize

Letölthető dokumentáció
A fal Ország Lili festészetében kezdetben negatív töltetű jelentéstartalommal bírt. Szimbóluma volt az elnyomásnak és a szorongásnak. Ahogyan a festőnő kibontakozott és fejlődött, ez a fal is rendre meghaladta kezdeti jelentéstartalmát. Meghatározó utazásélményei által is inspirálva a fal fogalmára további jelentéstartalmak, kulturális rétegek is rakódtak. Ikonok, ősi jelek hordozói lettek, majd letűnt városok romfalai, amik magukban hordozták a múltat és annak a történéseit, rétegeit. Ez a rétegstruktúra, akár az idő, felfogható a jelenek egymásutániságaként is. Megjelenik benne nemcsak az egyéni psziché, hanem mítoszok is, ezáltal a kollektív emberi tudattalan, álmok, jelek, ezeknek újraértelmezése, valamint további rárakódott jelentéstartalmak. Ennek a gondolatnak kiteljesedése Ország Lili „labirintus” sorozatában észlelhető leginkább, ami felfogható egy hatalmas falként, falfreskóként, néhol áttörve, ami arra vár, hogy belépjenek mögé, és megismerjék, mi is van a fal mögött.