Példázatok a megismerésről és a továbbépítésről
Építész mesterkurzus
- Év
- 2015
-
Szerkesztő: Karácsony Tamás DLA
Középülettervezési Tanszék, Budapest
Az elmúlt pár évben a Közép Tanszék a komplex tervezés témáját közös oktatói elhatározás eredményeként fogal mazta meg és írta ki. Ezekre a témákra, helyszínekre le hetett jelentkezniük a hallgatóknak.
Korábban másképp szerveződött a munka. Minden oktató megfogalmazta, megfogalmazhatta a maga javaslatát, azt a témakört, azt a célt, aminek a feldolgozását izgalmasnak találta, ami motiválta.
A megjelölt téma lehetett konkrét helyszín, pontosan le írt tervezési programmal, de jelezhetett más szándékot is. 2007 év végén, készülve a következő szemeszterre, a felhívás, a kínálat esetemben így íródott:
Természetesség....... Ez lenne a cél........ Természetes, magától érthető, nyilvánvaló, logikus elemmé válni, min den görcsölést, bizonytalanságot, akaratosságot, za josságot, bántó harsányságot mellőző elemmé. Olyan vonalakat húzni, olyan tereket szerkeszteni, olyan szí neket festeni, olyan hangulatokat varázsolni, melyek az adott helyen, az adott pillanatban a lehető legtermé szetesebb szereplői a történetnek.
Próbálkozásaink már voltak – szerethetők, örömöt hozók, ígéretesnek elkönyvelhetők. Ami miatt jó őket idézni, az az alkotás folyamata, az egymásra épülő gondolatok egymást gerjesztő sokasága, a megértés, a megértettség, az érthetőség megnyugtató, bíztató pillanatai.
Amit nyújthatunk egymásnak, az a közös munka, a közös gondolkozás, a közös alkotás öröme, a közösen kompo nált művek egymást befogadó, elfogadó, egymással har monizáló együttese, együttesei.
Ami mindehhez nélkülözhetetlen: a megismerés – a hely szín, a téma, a kerettörténet és egymás ismerete.
2007. 11. 20.